zaterdag 6 augustus 2011

Het mag ook wel eens "gezond"

Onder het motto: "Het mag ook wel een keertje gezond", maakte ik vandaag een fruittaart.


Ik bakte gisteren mijn biscuit en vandaag werd deze afgewerkt met fruit, slagroom en hagelslag.


Bak de biscuit 1 dag op voorhand. Zo heeft de biscuit tijd om volledig af te koelen. Ik gebruik biscuitmix van Aveve. Eitjes en water erbij en klaar is Kees.










Maak slagroom! Ik heb deze keer de blauwe potjes van Inex gebruikt. Potjes uitgieten in de kom en opkloppen met de mixer. Ik heb er naar eigen smaak nog een beetje kristalsuiker aan toegevoegd.








Snijd de biscuit met de taartzaag (heel handig) doormidden en besmeer beide kanten met slagroom.
















Beleg één binnenzijde met fruit. Ik heb deze keer gekozen voor kiwi en ananas.












Leg de twee flappen terug op elkaar. Besmeer de zijkanten en bovenkanten met slagroom. Besprenkel de zijvlakken met hagelslag en beleg de bovenkant met fruit. (Ik heb gekozen voor aardbeien, kiwi, ananas en framboosjes).










Laat het smaken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten